Oleje i płyny

Producenci

Promocje

  • PRZESYŁKA KURIERSKA
  • Szybka i bezpieczna płatność
  • E-raty

Kup na raty

Oleje i płyny Jest 16 produktów.

Które oleje i płyny należy wymienić w motocyklu?

Motocykl daje nam mnóstwo przyjemności, frajdy i satysfakcji. Dla wielu motocyklistów zakup własnej maszyny był spełnieniem marzeń, jednak aby móc cieszyć się z każdego przejechanego kilometra na motocyklu bardzo ważna jest wymiana oraz konserwacja elementów eksploatacyjnych, gdyż zaniedbanie pod...

Które oleje i płyny należy wymienić w motocyklu?

Motocykl daje nam mnóstwo przyjemności, frajdy i satysfakcji. Dla wielu motocyklistów zakup własnej maszyny był spełnieniem marzeń, jednak aby móc cieszyć się z każdego przejechanego kilometra na motocyklu bardzo ważna jest wymiana oraz konserwacja elementów eksploatacyjnych, gdyż zaniedbanie podstawowych czynności takich jak wymiana płynów i olejów eksploatacyjnych skutkować może poważnym uszkodzeniem motocykla a w przypadku skrajnego zaniedbania stworzenia niebezpiecznych sytuacji na drodze zagrażającym życiu motocyklisty i innych użytkowników drogi

Oleje silnikowe — w dużym skrócie olej smaruje, chłodzi, czyści, uszczelnia, wycisza pracę silnika oraz chroni go przed korozją. Wymieniając olej w silniku naszego motocykla, musimy koniecznie pamiętać o wymianie filtra oleju, zaniechanie tej czynności może doprowadzić do zanieczyszczenia nowego oleju i utraty jego właściwości. Olej należy wymieniać minimum raz w roku bez względu na ilość przejechanych kilometrów lub jeżeli dość mocno użytkujemy naszą maszynę po przejechaniu ilości kilometrów wskazanych przez producenta w książce serwisowej.
Oleje do zawieszenia — pozwalają na prawidłową pracę zawieszenia naszego motocykla, podobnie jak w oleju silnikowym ten w amortyzatorach smaruje, chodzi, czyści, uszczelnia, wycisza pracę zawieszenia, chroni przed korozją oraz co najistotniejsze jest odpowiedzialny za płynną pracę zawieszenia (tzw. dobicie i odbicie), czyli uniemożliwienie oponie na utratę przyczepności koła po najechaniu na przeszkodę. Olej wymieniamy nie rzadziej niż raz na dwa lata lub w momencie pojawienia się wycieków, których pod żadnym pozorem nie wolno ignorować. W sytuacji wycieku oleju z zawieszenia motocykla istnieje wysokie ryzyko dostania się oleju na oponę czy też na hamulce co może być przyczyną poważnego w skutkach wypadku.
Olej przekładniowy — jego głównym zadaniem jest zminimalizowanie tarcia pomiędzy poszczególnymi elementami układu poprzez smarowanie skrzyni biegów. Dodatkowo pełni funkcję redukcji hałasu, drgań oraz odprowadzanie ciepła. Regularna wymiana oleju przekładniowego pozwoli motocykliście cieszyć się nienaganną pracą skrzyni biegów przez bardzo długi czas.
Płyny hamulcowe — skraca czas reakcji hamowania motocykla po wciśnięciu hamulca, chroni układ hamulcowy przed korozją oraz wyciekami, poprawia siłę hamowania, jest higroskopijny, czyli łączy się z wodą oraz pochłania ją. Jednym słowem jest niezbędny do prawidłowej pracy układu hamulcowego w naszym motocyklu a regularna kontrola jego stanu oraz wymiana jest podstawową czynnością, jaką należy wykonywać przy jednośladzie, jeżeli chcemy uniknąć awarii hamulców, która doprowadzić może do wypadku na drodze.
Płyny chłodnicze — do jego głównych zalet należy: utrzymanie optymalnej temperatury pracy układu napędowego, a także ochrona układu przed zamarzaniem, które np. mogłoby doprowadzić do rozszczelnienia. Dodatkowo zapobiega korozji oraz powstawaniu osadów. Wybór odpowiedniego płynu chłodniczego umożliwia na pracę z maksymalną sprawnością jednocześnie w minimalnym stopniu zużywając części eksploatacyjne w silniku motocykla.

Sprawdź ofertę Moto — Point

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą sklepu z odzieżą oraz akcesoriami motocyklowymi Moto — Point, gdzie znajdziesz wszystkie rzeczy potrzebne zarówno motocykliście, jak i motocyklowi. Zapraszamy do kontaktu poprzez wiadomość mailową lub telefonicznie, chętnie doradzimy oraz odpowiemy na wszelkie pytania.

Więcej

Podkategorie

  • Oleje silnikowe

    Jak dbać o motocykl?

    Aby przez długie lata móc cieszyć się nienaganną pracą naszego jednośladu należy odpowiedni i co najważniejsze systematycznie dbać o elementy eksploatacyjne, czyli takie, które pod wpływem pracy z czasem tracą swoje właściwości. Część czynności każdy motocyklista wykonuje sam jak np. czyszczenie i smarowanie łańcucha za pomocą specjalnej chemii motocyklowej, sprawdzenie poziomu ciśnienia w oponach, wymiana filtra powietrza, sprawdzenie poziomu płynów itp. Bardziej doświadczeni poradzą sobie również z drobnymi wymianami np. świec, płynu hamulcowego czy właśnie omawianego przez nas oleju silnikowego. Regularna wymiana oleju w silniku motocykla wraz z filtrem (nie można pominąć wymiany filtra, gdyż jego zadaniem jest gromadzenie nieczystości, więc wymieniając sam olej, możemy go zanieczyścić opiłkami i innymi elementami pochodzącymi z pracy silnika, a także procesów smarowania) to jedna z podstawowych czynności wykonywanych przy jednośladzie, jeżeli chcemy, aby był on w pełni sprawny. Zaniechanie tej czynności to prosta i bardzo szybka droga, która może powodować bardzo poważne i kosztowne uszkodzenia silnika. Należy również pamiętać, że olej silnikowy bierze również udział w procesie chłodzenia jednostki napędowej, a także wpływa na prawidłową pracę sprzęgła.

    Odpowiednio dobrany olej do silnika w motocyklu

    Poszukując odpowiedniego oleju do swojego motocykla, z całą pewnością nie powinniśmy zaglądać na półkę z olejami samochodowymi, gdyż mogą one poważnie zaszkodzić maszynie i doprowadzić do trwałych, poważnych uszkodzeń silnika a co za tym idzie kosztownych remontów.

    Zatem co należy zrobić? W pierwszej kolejności kolejny raz zajrzeć do książki serwisowej w celu zapoznania się z zaleceniami producenta odnośnie do lepkości oraz temperatury zachowania właściwości oleju przeznaczonego do naszej jednostki. Powszechnie zaleca się stosowanie olejów silnikowych półsyntetycznych oraz syntetycznych, które w przeciwieństwie do olejów mineralnych wykazują się dużą odpornością na procesy starzenia się, a także wysoką stabilnością termiczną. Wyjątkiem są motocykle, do których producent wyraźnie zaleca stosowanie oleju mineralnego, a także sytuacje, w których silnik przez dłuższy czas pracował na oleju mineralnym niskiej jakości. W tej sytuacji zastosowanie syntetyku może spowodować wymycie złogów, które uszczelniają silnik jednośladu co doprowadzić może do poważnych uszkodzeń silnika.

    Oleje motocyklowe polecane przez motocyklistów. 


    W sklepie z odzieżą motocyklową oraz akcesoriami motocyklowymi Moto — Point znajdziesz oleje silnikowe marki MOTUL, która za sprawą niezwykle wysokiej jakości cieszy się ogromną popularnością, a także zaufaniem wśród motocyklistów. Ponadto zapraszamy również do zapoznania się z całą ofertą kategorii eksploatacja, gdzie znajdą Państwo jeszcze: chemię motocyklową, oleje i płyny, filtry motocyklowe, a także tłumiki motocyklowe. W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

  • Oleje do zawieszenia

    Funkcje olejów do zawieszenia motocyklowego

    Aby praca amortyzatorów naszego motocykla była efektywna, a co najważniejsze trwała przez długi czas należy regularnie wymieniać olej do zawieszenia, który jest przeznaczony do naszego typu jednośladu. Olej pełni niezwykle ważne funkcje, a zaniedbanie jego wymiany może powodować przyśpieszone zużycie amortyzatorów, znacznie obniżając komfort jazdy, natomiast w skrajnych przypadkach do ich uszkodzenia, a co za tym idzie nawet do wypadku.

    Olej w zawieszeniu motocykla pełni niezwykle ważne i istotne funkcje. Odpowiada za prawidłowe smarowanie amortyzatorów, niwelując powstałe w trakcie pracy tarcie pomiędzy poszczególnymi elementami mechanizmu prowadzące do szybszego ich zużycia. Dodatkowo odgrywa on rolę chłodzącą oraz czyszczącą układ zawieszenia motocyklowego, gdyż w czasie jazdy w jego wnętrzu wytwarzają się opiłki metalu oraz zanieczyszczenia przedostające się z zewnątrz np. woda czy kurz. Kolejną jednak najważniejszą funkcją jest zapobieganie zbyt gwałtownym uginaniu się zawieszenia, czyli dobiciu oraz gwałtownemu podnoszeniu do pozycji startowej jednośladu, czyli odbiciu. Funkcja ta uniemożliwia oponie na utratę przyczepności koła, która jest częstą przyczyną wypadków na motocyklu.

    Dobierz odpowiedni olej do zawieszenia w swoim motocyklu

    Istotną kwestią jest również dobranie odpowiedniego oleju do zawieszenia naszego jednośladu, gdyż podobnie jak w przypadku olejów silnikowych do optymalnej pracy potrzebują one odpowiednich warunków. Przed zakupem powinniśmy zapoznać się z zaleceniami producenta co do lepkości kinematycznej, a także parametrów związanych ze specyfikacją pracy amortyzatora naszego motocykla. Warto zaznaczyć, że zastosowanie nieodpowiedniego oleju do zawieszenia może spowodować pogorszenie pracy amortyzatora, w skrajnych przypadkach doprowadzając do jego uszkodzenia.

    W ofercie sklepu Moto — Point znajdziesz oleje do zawieszenia różnych typów motocykli, o różnej lepkości i specyfikacji pracy. Zapraszamy również do zapoznania się z całą kategorią z działu eksploatacja, gdzie znaleźć możesz między innymi: chemię motocyklową, filtry, oleje i płyny oraz tłumiki motocyklowe. Jeżeli posiadasz pytania skontaktuj się z nami za pomocą maila lub telefonicznie, nasi pracownicy chętnie pomogą rozwiać Twoje wątpliwości.

  • Oleje przekładniowe

    Funkcje oleju przekładniowego w motocyklu

    Większość motocykli dostępnych na rynku nie wymaga stosowania olejów przekładniowych do prawidłowej pracy, gdyż są smarowane tym samym płynem co silnik naszego motocykla. Na rynku są jednak modele, w których zastosowano przeniesienie napędu wałem przekładnią główną, oraz modele jednośladów z oddzieloną od silnika skrzynią biegów. Jeżeli jesteś szczęśliwym posiadaczem tego typu maszyny, poza kontrolowaniem i regularną wymianą oleju silnikowego dochodzi jeszcze olej skrzyni biegów.

    Utrzymanie optymalnych warunków do pracy przekładni jest niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania motocykla, gdyż spełniają one kilka bardzo istotnych funkcji. Ich głównym zadaniem jest smarowanie układu, a co za tym idzie zminimalizowanie tarcia pomiędzy elementami przekładni. Dodatkowym zadaniem oleju do skrzyni biegów jest redukcja hałasu i drgań, które powstają w wyniku tarcia elementów nienasmarowanej przekładni. Kolejną funkcją, jaką spełnia olej w skrzyni biegów, będzie odprowadzanie ciepła powstałego w czasie pracy. Powyższe funkcje pomagają na utrzymanie przekładni biegów w stanie idealnym oraz zmniejszają ryzyko uszkodzeń pochodzenia mechanicznego. Pamiętajmy, że regularne dbanie o skrzynie biegów może zapobiec wielu poważnym, a co za tym idzie niezwykle kosztownym naprawom naszego motocykla w przyszłości. Bardzo istotne jest, aby wybierając olej do skrzyni biegów stosować się do zaleceń podanych w książce serwisowej producenta, gdyż zastosowanie nieodpowiedniego środka dla naszej przekładni może przynieść efekt zupełnie odwrotny.

    Dbaj o swój motocykl z Moto — Point

    W Moto — Point znajdziesz oleje przekładniowe zarówno do motocykli z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów renomowanego i polecanego wśród motocyklistów producenta, jakim jest Motul. Serdecznie zapraszamy również do zapoznania się z całą naszą kategorią eksploatacja, gdzie poza olejami przekładniowymi znajdziesz również: chemię motocyklową, oleje silnikowe, płyny hamulcowe, oleje do zawieszenia, płyny chłodnicze i wiele innych. W razie pytań zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem maila, telefonicznie lub poprzez nasze media społecznościowe.

  • Płyny hamulcowe

    Skąd wiedzieć, że płyn hamulcowy należy wymienić?

    „Hamulce motocykla ścigającego się w MotoGP mają dużo trudniejsze zadanie niż silnik” - takie słowa wypowiedział Eugenio Gandolfi były szef wydziału wyścigowego Brembo i niewątpliwie to stwierdzenie jest 100% prawdą. Najczęstszą przyczyną spadku wydajności układu hamulcowego nie jest zużycie tarcz czy klocków hamulcowych tylko zużyty płyn hamulcowy. Motocyklista, aby jak najdłużej cieszyć się sprawną maszyną, powinien wykonywać szereg czynności związanych z konserwacją i zabezpieczeniem jednośladu, jedną z nich jest systematyczna kontrola zużycia, jakości, a także systematyczna wymiana płynu w układzie hamulcowym motocykla.

    Nowy, świeży płyn najczęściej jest koloru jasnożółtego, jednak w zależności od producenta płyn może mieć kolor beżowy, niebieski lub nawet czerwony. W miarę upływu czasu i przejechanych kilometrów płyn staje się mętny, kolor ulega stopniowemu ciemnieniu, a w skrajnych przypadkach staje się wręcz czarny.

    W przypadku zakupu używanego motocykla nie mamy żadnej pewności, kiedy płyn hamulcowy był wymieniony ostatni raz, więc warto profilaktycznie zmienić go na nowy.

    Natomiast jeżeli nasz motocykl jest eksploatowany w normalny sposób zaleca się wymianę płynu w okresie co około dwa lata. Jeżeli jednak w sezonie motocyklowym intensywnie użytkujesz swoją maszynę, polecamy częstszą wymianę — raz do roku.

    Warto wiedzieć, że płyn hamulcowy jest higroskopijny, w łatwy sposób łączy się z wodą oraz pochłaniają ją, tracąc swoje właściwości. Już 1% wody obecny w płynie może spowodować obniżenie temperatury wrzenia płynu hamulcowego aż o 15%, co w znaczący sposób wpływa na pracę hamulców motocyklowych. Temperatura, w jakiej pracuje układ hamulcowy motocykla waha się w granicach: 300-700ºC a podczas uprawiania sportów wyczynowych temperatura osiąga nawet 800ºC.

    Jaki płyn hamulcowy wybrać do mojego motocykla?

    Wyróżnia się cztery zasadnicze typy płynów hamulcowych:

    płyny o specyfikacji DOT 3 - najstarszy typ płynów hamulcowych używany w motocyklach. Powszechnie stosowany we wszystkich typach jednośladów z lat 80- tych oraz 90- tych we wszystkich typach układów hamulcowych.

    płyny o specyfikacji DOT 4 - ulepszona wersja płynu DOT 3. Ten typ płynu hamulcowego powszechnie wybierany jest do wszystkich motocykli z nowoczesnym układem hamulcowym.

    płyny o specyfikacji DOT 5 - typ płynu hamulcowego cechujący się większą odpornością na absorpcję wilgoci z otoczenia od typów DOT 3 oraz DOT 4 oraz DOT 5.1

    płyny o specyfikacji DOT 5.1 - płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia co pozwala na dłuższe użytkowanie produktu, a także obniżona lepkość poprawiająca pracę zaworów w układach, które zostały wyposażone w system ABS. Jest to powszechnie stosowany typ płynów hamulcowych przez sportowców.

    Mieszanie różnych typów płynów hamulcowych

    Płyny DOT 3/ DOT 4/ DOT 5.1 można ze sobą mieszać, jednak polecamy użytkowanie płynów zgodnie z zaleceniami podanymi przez producenta, natomiast płynów 5.0 jest niemieszalny z innymi typami i nie można stosować go w układach nieprzystosowanych, gdyż może doprowadzić do uszkodzenia uszczelek.

    Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą sklepu motocyklowego Moto-Point, gdzie znajdziesz wszystkie niezbędne elementy eksploatacyjne do swojego motocykla. W ofercie naszego sklepu posiadamy płyny hamulcowe renomowanej i polecanej firmy MOTUL.

    Zapraszamy również do zapoznania się z ofertą płynów i olejów gdzie znajdziesz między innymi:

  • Płyny chłodnicze

    Rola płynu chłodniczego w motocyklu

    Płyn chłodzący w silniku naszego motocykla spełnia kilka istotnych funkcji, które zapewniają mu dwa główne składniki, czyli woda destylowana wymieszana w proporcjach 1:1 np. z najczęściej stosowanym glikolem etylenowym. Mieszanka otrzymana po połączeniu tych składników umożliwia pracę w zakresie temperatur: od -35 do 120 °C. Dodatkowo płyny dedykowane do chłodnic motocyklowych uzupełniane są w dodatki w celu ochrony, a także konserwacji układu chłodniczego w motocyklu.

    Do jego głównych zadań należeć będzie: utrzymanie optymalnej temperatury pracy układu napędowego motocykla. Dzięki obniżonej temperaturze krzepnięcia dedykowany płyn do chłodnic chroni również układ przed zamarzaniem, a także pełni funkcję ochronną zapobiegając korodowaniu i powstawaniu osadów.

    Wybór odpowiedniego płynu pozwoli silnikowi oraz innych układom związanym z krążeniem płynów chłodniczych na pracę z maksymalną sprawnością jednocześnie gwarantując minimalne zużycie części eksploatacyjnych.

    Co jaki czas należy zmieniać płyn chłodniczy w motocyklu?

    Płyn chłodniczy należy regularnie wymieniać w stałym odstępie czasu. Producenci czas, w jakim zachowuje on swoje właściwości ochronne, określają jako dwa lata, jest to zalecany czas wymianę płynów chłodniczych przy normalnej eksploatacji motocykla, jednak jeżeli użytkujesz swój jednoślad wyjątkowo intensywnie, polecamy wymianę częściej — raz do roku.

    Podczas wymiany płynu nie zaleca się mieszania produktów różnych producentów, gdyż mogą one różnić się zastosowanymi dodatkowymi środkami chemicznymi, które po połączeniu bardzo często powodują częściową lub nawet całkowitą utratę właściwości ochronnych.

    Kolejną bardzo ważną rzeczą, na jaką motocyklista powinien zwrócić uwagę przed wymianą płynu chłodzącego, powinno być sprawdzenie, czy posiadamy gotowy produkt, który bezpośrednio możemy użyć czy jest to koncentrat, który motocyklista wcześniej sam musi przygotować poprzez wymieszanie go z wodą destylowaną. Zalanie układu chłodniczego nierozcieńczonym koncentratem przyniesie efekt odwrotny od oczekiwanego, przede wszystkim nie pozwalając na uzyskanie przez płyn optymalnej temperatury do pracy. 

    W ofercie naszego sklepu znajdziesz płyny do układow chłodniczych renomowanego producenta jakim jest dobrze wszystkim znany MOTUL
    W Moto-Point znajdziesz odzież motocyklową, a także niezbędne elementy eksploatacyjne do twojego motocykla . Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z całą kategorią oleje oraz płyny, gdzie znajdzesz: oleje silnikowe, oleje do zawieszenia, oleje przekładniowe, płyny hamulcowe, płyny chłodnicze.

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 16 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 16 elementów

Śledź nas na Facebooku