Oleje i płyny

Producenci

Promocje

  • PRZESYŁKA KURIERSKA
  • Szybka i bezpieczna płatność
  • E-raty

Kup na raty

Oleje i płyny Jest 16 produktów.

Podkategorie

  • Oleje silnikowe

    Jak dbać o motocykl?

    Aby przez długie lata móc cieszyć się nienaganną pracą naszego jednośladu należy odpowiedni i co najważniejsze systematycznie dbać o elementy eksploatacyjne, czyli takie, które pod wpływem pracy z czasem tracą swoje właściwości. Część czynności każdy motocyklista wykonuje sam jak np. czyszczenie i smarowanie łańcucha za pomocą specjalnej chemii motocyklowej, sprawdzenie poziomu ciśnienia w oponach, wymiana filtra powietrza, sprawdzenie poziomu płynów itp. Bardziej doświadczeni poradzą sobie również z drobnymi wymianami np. świec, płynu hamulcowego czy właśnie omawianego przez nas oleju silnikowego. Regularna wymiana oleju w silniku motocykla wraz z filtrem (nie można pominąć wymiany filtra, gdyż jego zadaniem jest gromadzenie nieczystości, więc wymieniając sam olej, możemy go zanieczyścić opiłkami i innymi elementami pochodzącymi z pracy silnika, a także procesów smarowania) to jedna z podstawowych czynności wykonywanych przy jednośladzie, jeżeli chcemy, aby był on w pełni sprawny. Zaniechanie tej czynności to prosta i bardzo szybka droga, która może powodować bardzo poważne i kosztowne uszkodzenia silnika. Należy również pamiętać, że olej silnikowy bierze również udział w procesie chłodzenia jednostki napędowej, a także wpływa na prawidłową pracę sprzęgła.

    Co ile i kiedy wymieniać olej w silniku motocykla?

    Każdy motocyklista staje przed pytaniem, kiedy wymienić olej w silniku motocykla? Przed w trakcie czy może już po zakończeniu sezonu motocyklowego?

    Jeżeli Twój motocykl zimę spędza w garażu, gdzie nie jest on narażony na wahania temperatur, a ona sama nie spada poniżej +10 st. C jest bezwietrznie oraz nie ma wilgoci, polecamy wymianę oleju na koniec sezonu, gdyż stary olej ma w sobie wiele zanieczyszczeń np. powstałych podczas spalania paliwa. Zużyty olej ma kwaśny odczyn co wraz z podwyższoną wilgocią między innymi może przyczynić się do powstawania korozji.

    Natomiast, gdy zimą trzymasz jednoślad w nie ocieplonym garażu lub pod chmurką, gdzie występują znaczne wahania temperatury i spada ona poniżej +10 st. C w wyniku czego para wodna zaczyna ulegać skraplaniu na elementach silnika, która w czasie pracy silnika zacznie się wiązać w stałe połączenia z innymi produktami powstałymi w procesie spalania benzyny np. związkami siarki. W wyniku czego otrzymamy kwas siarkowy oraz kwas siarkawy.

    Jeżeli chodzi o częstotliwość wymiany oleju silnikowego, zalecamy stosowanie się do zaleceń podanych bezpośrednio w książce serwisowej naszego motocykla, gdyż w zależności od producenta te dane mogą się znacznie różnić, dodatkowo częstotliwość wymiany zależna jest również bezpośrednio od stylu jazdy — im agresywniej prowadzimy maszynę, tym częściej należy zmieniać olej. W ekstremalnych warunkach należy robić to dużo częściej, niż zaleca producent w książce serwisowej. Jednak bez względu na styl jazdy oraz ilość przejechanych kilometrów w sezonie, silnikowy olej motocyklowy należy wymienić przynajmniej raz do roku, gdyż podaje się, że taki jest okres zachowania właściwości po otwarciu. Dotyczy to również oleju przechowywanego w bańce w celu uzupełniania go w trakcie trwania sezonu — okres jego przydatności również wynosi jeden rok.

    Odpowiednio dobrany olej do silnika w motocyklu

    Poszukując odpowiedniego oleju do swojego motocykla, z całą pewnością nie powinniśmy zaglądać na półkę z olejami samochodowymi, gdyż mogą one poważnie zaszkodzić maszynie i doprowadzić do trwałych, poważnych uszkodzeń silnika a co za tym idzie kosztownych remontów.

    Zatem co należy zrobić? W pierwszej kolejności kolejny raz zajrzeć do książki serwisowej w celu zapoznania się z zaleceniami producenta odnośnie do lepkości oraz temperatury zachowania właściwości oleju przeznaczonego do naszej jednostki. Powszechnie zaleca się stosowanie olejów silnikowych półsyntetycznych oraz syntetycznych, które w przeciwieństwie do olejów mineralnych wykazują się dużą odpornością na procesy starzenia się, a także wysoką stabilnością termiczną. Wyjątkiem są motocykle, do których producent wyraźnie zaleca stosowanie oleju mineralnego, a także sytuacje, w których silnik przez dłuższy czas pracował na oleju mineralnym niskiej jakości. W tej sytuacji zastosowanie syntetyku może spowodować wymycie złogów, które uszczelniają silnik jednośladu co doprowadzić może do poważnych uszkodzeń silnika.


    W sklepie z odzieżą motocyklową oraz akcesoriami motocyklowymi Moto — Point znajdziesz oleje silnikowe marki MOTUL, która za sprawą niezwykle wysokiej jakości cieszy się ogromną popularnością, a także zaufaniem wśród motocyklistów. Ponadto zapraszamy również do zapoznania się z całą ofertą kategorii eksploatacja, gdzie znajdą Państwo jeszcze: chemię motocyklową, oleje i płyny, filtry motocyklowe, a także tłumiki motocyklowe. W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

  • Oleje do zawieszenia
  • Oleje przekładniowe
  • Płyny hamulcowe

    „Hamulce motocykla ścigającego się w MotoGP mają dużo trudniejsze zadanie niż silnik” - takie słowa wypowiedział Eugenio Gandolfi były szef wydziału wyścigowego Brembo i niewątpliwie to stwierdzenie jest 100% prawdą. Najczęstszą przyczyną spadku wydajności układu hamulcowego nie jest zużycie tarcz czy klocków hamulcowych tylko zużyty płyn hamulcowy. Motocyklista, aby jak najdłużej cieszyć się sprawną maszyną, powinien wykonywać szereg czynności związanych z konserwacją i zabezpieczeniem jednośladu, jedną z nich jest systematyczna kontrola zużycia, jakości, a także systematyczna wymiana płynu w układzie hamulcowym motocykla.

    Skąd wiedzieć, że płyn należy wymienić?

    Nowy, świeży płyn najczęściej jest koloru jasnożółtego, jednak w zależności od producenta płyn może mieć kolor beżowy, niebieski lub nawet czerwony. W miarę upływu czasu i przejechanych kilometrów płyn staje się mętny, kolor ulega stopniowemu ciemnieniu, a w skrajnych przypadkach staje się wręcz czarny.

    W przypadku zakupu używanego motocykla nie mamy żadnej pewności, kiedy płyn hamulcowy był wymieniony ostatni raz, więc warto profilaktycznie zmienić go na nowy.

    Natomiast jeżeli nasz motocykl jest eksploatowany w normalny sposób zaleca się wymianę płynu w okresie co około dwa lata. Jeżeli jednak w sezonie motocyklowym intensywnie użytkujesz swoją maszynę, polecamy częstszą wymianę — raz do roku.

    Warto wiedzieć, że płyn hamulcowy jest higroskopijny, w łatwy sposób łączy się z wodą oraz pochłaniają ją, tracąc swoje właściwości. Już 1% wody obecny w płynie może spowodować obniżenie temperatury wrzenia płynu hamulcowego aż o 15%, co w znaczący sposób wpływa na pracę hamulców motocyklowych. Temperatura, w jakiej pracuje układ hamulcowy motocykla waha się w granicach: 300-700ºC a podczas uprawiania sportów wyczynowych temperatura osiąga nawet 800ºC.

    Jaki płyn hamulcowy wybrać do mojego motocykla?

    Wyróżnia się cztery zasadnicze typy płynów hamulcowych:

    płyny o specyfikacji DOT 3 - najstarszy typ płynów hamulcowych używany w motocyklach. Powszechnie stosowany we wszystkich typach jednośladów z lat 80- tych oraz 90- tych we wszystkich typach układów hamulcowych.

    płyny o specyfikacji DOT 4 - ulepszona wersja płynu DOT 3. Ten typ płynu hamulcowego powszechnie wybierany jest do wszystkich motocykli z nowoczesnym układem hamulcowym.

    płyny o specyfikacji DOT 5 - typ płynu hamulcowego cechujący się większą odpornością na absorpcję wilgoci z otoczenia od typów DOT 3 oraz DOT 4 oraz DOT 5.1

    płyny o specyfikacji DOT 5.1 - płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia co pozwala na dłuższe użytkowanie produktu, a także obniżona lepkość poprawiająca pracę zaworów w układach, które zostały wyposażone w system ABS. Jest to powszechnie stosowany typ płynów hamulcowych przez sportowców.

    Mieszanie różnych typów płynów hamulcowych

    Płyny DOT 3/ DOT 4/ DOT 5.1 można ze sobą mieszać, jednak polecamy użytkowanie płynów zgodnie z zaleceniami podanymi przez producenta, natomiast płynów 5.0 jest niemieszalny z innymi typami i nie można stosować go w układach nieprzystosowanych, gdyż może doprowadzić do uszkodzenia uszczelek.

    Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą sklepu motocyklowego Moto-Point, gdzie znajdziesz wszystkie niezbędne elementy eksploatacyjne do swojego motocykla. W ofercie naszego sklepu posiadamy płyny hamulcowe renomowanej i polecanej firmy MOTUL.

    Zapraszamy również do zapoznania się z ofertą płynów i olejów gdzie znajdziesz między innymi:

  • Płyny chłodnicze

    Rola płynu chłodniczego w motocyklu.

    Płyn chłodzący w silniku naszego motocykla spełnia kilka istotnych funkcji, które zapewniają mu dwa główne składniki, czyli woda destylowana wymieszana w proporcjach 1:1 np. z najczęściej stosowanym glikolem etylenowym. Mieszanka otrzymana po połączeniu tych składników umożliwia pracę w zakresie temperatur: od -35 do 120 °C. Dodatkowo płyny dedykowane do chłodnic motocyklowych uzupełniane są w dodatki w celu ochrony, a także konserwacji układu chłodniczego w motocyklu.

    Do jego głównych zadań należeć będzie: utrzymanie optymalnej temperatury pracy układu napędowego motocykla. Dzięki obniżonej temperaturze krzepnięcia dedykowany płyn do chłodnic chroni również układ przed zamarzaniem, a także pełni funkcję ochronną zapobiegając korodowaniu i powstawaniu osadów.

    Wybór odpowiedniego płynu pozwoli silnikowi oraz innych układom związanym z krążeniem płynów chłodniczych na pracę z maksymalną sprawnością jednocześnie gwarantując minimalne zużycie części eksploatacyjnych.

    Co jaki czas należy zmieniać płyn chłodniczy w motocyklu?

    Płyn chłodniczy należy regularnie wymieniać w stałym odstępie czasu. Producenci czas, w jakim zachowuje on swoje właściwości ochronne, określają jako dwa lata, jest to zalecany czas wymianę płynów chłodniczych przy normalnej eksploatacji motocykla, jednak jeżeli użytkujesz swój jednoślad wyjątkowo intensywnie, polecamy wymianę częściej — raz do roku.

    Podczas wymiany płynu nie zaleca się mieszania produktów różnych producentów, gdyż mogą one różnić się zastosowanymi dodatkowymi środkami chemicznymi, które po połączeniu bardzo często powodują częściową lub nawet całkowitą utratę właściwości ochronnych.

    Kolejną bardzo ważną rzeczą, na jaką motocyklista powinien zwrócić uwagę przed wymianą płynu chłodzącego, powinno być sprawdzenie, czy posiadamy gotowy produkt, który bezpośrednio możemy użyć czy jest to koncentrat, który motocyklista wcześniej sam musi przygotować poprzez wymieszanie go z wodą destylowaną. Zalanie układu chłodniczego nierozcieńczonym koncentratem przyniesie efekt odwrotny od oczekiwanego, przede wszystkim nie pozwalając na uzyskanie przez płyn optymalnej temperatury do pracy. 

    W ofercie naszego sklepu znajdziesz płyny do układow chłodniczych renomowanego producenta jakim jest dobrze wszystkim znany MOTUL
    W Moto-Point znajdziesz odzież motocyklową, a także niezbędne elementy eksploatacyjne do twojego motocykla . Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z całą kategorią oleje oraz płyny, gdzie znajdzesz: oleje silnikowe, oleje do zawieszenia, oleje przekładniowe, płyny hamulcowe, płyny chłodnicze.

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 16 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 16 elementów

Śledź nas na Facebooku